Oto Yokohama

Marka premium znana na całym świecie od 1917 roku

Yokohama Rubber Group składa się z Yokohama Rubber Co. Ltd oraz 142 spółek i 43 filii na całym świecie. Yokohama Rubber Co., Ltd. jest siódmym na świecie producentem opon.

Zaawansowana japońska technologia

Niezawodna technologia w oparciu o prace badawczo rozwojowe prowadzone na najwyższym poziomie stanowi zasadniczą kwestię podczas opracowywania i produkcji bezpiecznych i innowacyjnych produktów YOKOHAMA. Na każdym etapie - projektowania, testowania i oceny, YOKOHAMA stosuje wielopłaszczyznowe podejście w kierunku tworzenia zaawansowanych technologii. Kompleksowe podejscie sprawia, że materiały oraz produkty gwarantują maksymalną użyteczność.

Yokohama szczególną rolę kładzie na rozwój i badania: zatrudniając około 1000 osób w centrach badawczo-rozwojowych i wydając na ten cel ponad 100 mln dolarów rocznie. Opony testowane są w zależności od zastosowania w Daigo - Japonia (warunki suche i mokre) oraz w Takasu - Japonia (warunki zimowe). Opony testowane są również lokalnie, w Europie odbywa się to m.in. na torze Nuerburgring (Niemcy) oraz w zimowym centrum testowym w Nattberg (Szwecja).

Autor przełomowej koncepcji BluEarth

Koncepcja oparta na nowej mieszance z olejkiem pomarańczowym uchodzi za przełomową dla całej branży oponiarskiej. BluEarth pozwala na stworzenie produktu bezpiecznego, o doskonałych osiągach, a jednocześnie ekologicznego.

Obniżenie oporów toczenia w teorii wydłuża drogę hamowania, dlatego zapewnienie odpowiedniego balansu pomiędzy tymi parametrami jest jednym z najważniejszych wyzwań producentów ekologicznych opon. Nowatorska technologia BluEarth YOKOHAMY umożliwia konstrukcję opony energooszczędnej, a jednocześnie bezpiecznej, z dobrymi parametrami hamowania na mokrej jak i suchej nawierzchni. Zastosowanie olejku pomarańczowego w mieszance zapewnia oponie niskie opory toczenia i wydajność paliwową podczas jazdy ze stałą prędkością, natomiast podczas przyspieszania, hamowania, skręcania oraz szybkiej jazdy pozwala wytworzyć wyższą temperaturę w oponie poprawiając jej przyczepność, ale zachowując niskie spalanie.

Potwierdzeniem skuteczności rozwiązań zastosowanych rozwiązań są wysokie oceny parametru bezpieczeństwa, podawanego na etykietach. W przypadku najnowszej opony ekologicznej BluEarth-A AE-50 jest to najwyższa ocena – klasa A dla większości rozmiarów. Konstrukcja i budowa bieżnika zapewniają mniejsze zużycie paliwa a jednocześnie bezpieczną jazdę, dzięki bardzo dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni. 

Dostawca opon dla najlepszych producentów samochodów

YOKOHAMA blisko współpracuje z wiodącymi producentami samochodów, przy projektowaniu ogumienia dla około 100 modeli. Dzięki kompleksowemu projektowi dla każdego z nich, samochody wyposażone są w modele opon o konstrukcji i mieszance idealnie dopasowanej do parametrów i charakterystyki pojazdu.

Wśród producentów współpracujących z YOKOHAMĄ są marki luksusowe i premium, takie jak m.in. Audi, Lexus, Lotus, Mercedes, Porsche oraz szereg japońskich producentów: Honda, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki i Toyota.

Z aktualną ofertą opon pierwszego wyposażenia (Original Equipment) można zapoznać się pod poniższym linkiem:

Uznana marka w środowisku sportów motorowych

Opony YOKOHAMA okazują się bezkonkurecyjne w wielu dyscyplinach sportów motorowych, co przekłada szerokie zainteresowanie wielu zawodowych i amatorskich serii. Do największych sukcesów japońskiej marki można zaliczyć długoterminowe kontakty m.in. z WTCC i ERC.

Strategiczny partner Chelsea FC

Od 2015 roku YOKOHAMA jest głównym partnerem Chelsea FC, jednego z najbardziej utytułowanych angielskich klubów w XXI wieku. Na mocy zawartego w lutym 2015 r. porozumienia, logo japońskiego producenta będzie widniało na strojach drużyny, na stadionie i w wielu innych miejscach zwiazanych z klubem przez najbliższe 5 lat.

 

COPYRIGHT © ITR CEE Sp. z o.o. 2016

Realizacja: Agencja interaktywna Migomedia